Ο ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΙΔΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ Σ’ ΕΝΑ ΕΡΩΤΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

4-removebg-preview(1)
paylos_kontoginnidis

Ο Παύλος Κοντογιαννίδης είναι ένας από τους πιο πολυδιάστατους ηθοποιούς του ελληνικού θεάτρου και της τηλεόρασης. Η καριέρα του είναι γεμάτη επιτυχημένες παραστάσεις, τηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικούς ρόλους, ενώ ο ίδιος έχει καταφέρει να κερδίσει την αγάπη του κοινού μέσα από τη μοναδική του ενέργεια και το πηγαίο του ταλέντο.

Φέτος πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Ο ∆ολοφόνος Είναι… Ανάµεσά µας…», ένα πρωτότυπο «ερωτικό θρίλερ αλήθειας» σε κείμενο και σκηνοθεσία του Ευάγγελου Σαμιώτη, που έχει ήδη συγκινήσει το κοινό της Αθήνας και τώρα έρχεται στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Αθήναιον για τρεις μοναδικές παραστάσεις στις 25, 26 και 27 Απριλίου.

«Ο ∆ολοφόνος Είναι… Ανάµεσά Μας…» συνδυάζει κωμωδία και δράμα. Πράγματι παίζουμε στην Αθήνα, στον Μικρό Κεραμεικό, από τις 15 Οκτώβρη, κάθε Δευτέρα και Τρίτη και θα συνεχίσουμε και μετά το Πάσχα. Η παράσταση είναι ένα έξυπνο έργο μοντέρνας γραφής, σε σκηνοθεσία του Ευάγγελου Σαμιώτη. Εγώ το χαρακτηρίζω ερωτικό θρίλερ αλήθειας. Ξεχωρίζουν οι ιδιαίτερες ερμηνείες, η μοντέρνα δομή και φυσικά η αξιόλογη παρουσία του κοινού που είναι αξεπέραστη!

Πώς είναι η εμπειρία μιας διαδραστικής παράστασης όπου το κοινό αιφνιδιάζει με τον ενεργό του ρόλο; Τον καθοδηγούμε βέβαια λίγο εμείς, αλλά η θέληση του θεατή να μπει κι αυτός στη δράση είναι ό,τι καλύτερο, ειδικά στις «αμέτοχες» εποχές που ζούμε.

Ξεκινήσατε την καριέρα σας από τη Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στο κοινό της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας; Είμαι καλλιτεχνικό παιδί της Θεσσαλονίκης. Ξεκίνησα από το Μακεδονικό Ωδείο, τη Σχολή Σταυράκου και τελείωσα με υποτροφία τη σχολή της Ρούλας Πατεράκη. Παράλληλα συμμετείχα στο Θεατρικό Εργαστήρι Θεσσαλονίκης, ένα δυναμικό σχήμα με φοβερά ταλέντα -και μάλιστα είχα τη χαρά να συνεργαστώ με τον θεατρικό σκηνοθέτη Θόδωρο Τερζόπουλο. Φάγαμε τον Μπρεχτ με το κουτάλι.

Το κοινό παντού είναι το ίδιο. Αν το αγαπάς, σε αγαπά και αν είσαι ψωνάρα, σε «γράφει» κανονικά. Βέβαια όπως πάντα, η Θεσσαλονίκη λειτουργεί πιο συναισθηματικά.

Πώς είναι να ανεβαίνετε στη σκηνή σήμερα, σε σύγκριση με τα πρώτα σας χρόνια; Είναι ακριβώς όπως και παλιά. Άγχος στην αρχή πριν ανεβώ στη σκηνή και μετά θράσος και απογείωση!

Η κωμωδία έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια; Τα παράδοξα και η παρατεταμένη κρίση έκανε την κοινωνία «έξω φρενών». Τι απέγινε το ελληνικό χιούμορ και τι κάνει η νέα γενιά κωμικών; Το χιούμορ δεν αλλάζει. Ή το ‘χεις ή δεν το έχεις. Προσωπικά δεν ξεχωρίζω αυτό που λένε κωμικό – δραματικό. Όλα είναι δράμα εκ της δράσης. Τώρα, αν γελάς ή κλαις, εσύ επιλέγεις. Έτσι είναι η ζωή.

Οι σημερινοί θεατές διαφέρουν από το κοινό των προηγούμενων δεκαετιών; Ζούμε σε κοινωνίες εντελώς εγωκεντρικές. Κάθε συμμετοχή είναι μέγα κέρδος, όπως ακριβώς γίνεται με τη δική μας παράσταση.

Ποιο ήταν το πιο αστείο ή απροσδόκητο σχόλιο που έχετε ακούσει από θεατή; Στην τωρινή μας παράσταση, ανεβάζω μια κυρία στη διαδικασία της ανάκρισης και ξαφνικά με ρωτάει «τι ζώδιο είστε;» Της λέω «λέων» και μου απαντάει αυθόρμητα «όχι, ρε γαμώτο, πάλι σε λέοντα έπεσα». Τελείως άσχετο με τη δράση του έργου!

Πιστεύετε ότι το ελληνικό θέατρο προσαρμόζεται στις αλλαγές των καιρών; Το θέατρο πάντα οφείλει να προηγείται της εποχής του. Στην Αθήνα αυτή τη στιγμή παίζονται πάνω από 2.000 παραστάσεις. Και πάρα πολλές είναι πολύ αξιόλογες και πρωτοποριακές. Αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό.

Το κίνημα #MeToo έφερε σημαντικές αλλαγές στον χώρο του θεάτρου. Πώς το έχετε βιώσει εσείς; Οι κοινωνίες και οι συμπεριφορές των ανθρώπων δεν αλλάζουν με δικαστικές αποφάσεις. Τα πάντα αλλάζουν με σωστή παιδεία!

Πιστεύετε ότι υπάρχει πλέον μεγαλύτερη ασφάλεια και σεβασμός στον χώρο του θεάτρου; Όταν το δικαίωμα για δουλειά γίνεται ανάγκη για διαπραγμάτευση της αξιοπρέπειας του καθενός, λυπάμαι. Θέλει τσαμπουκά για να αντιμετωπίσεις τα σοβινιστικά, εξουσιαστικά γουρούνια!

Τι θα λέγατε σε ένα νέο παιδί που θέλει να γίνει ηθοποιός; Να γίνει με κάθε κόστος. Κάνουμε αυτό που θέλουμε και μέσα από αυτό έρχεται η ευτυχία.

Κάποια στιγμή πολιτευθήκατε. Γίνατε και για τρεις ημέρες βουλευτής. Πώς ήταν η εμπειρία; Είμαι πρόεδρος κόμματος, του ΚΦΕ (Κίνημα Φτωχών Ελλάδος), που στις τελευταίες εκλογές ήρθε 10ο μέσα από 36, χωρίς σπόνσορες, με μπάτζετ μόνο 2.800 ευρώ και αποκλεισμένο από τα μεγάλα μέσα επικοινωνίας.

Μετά από τις τρεις παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη «Ο ∆ολοφόνος Είναι… Ανάμεσά Μας…» συνεχίζει την περιοδεία του; Κάθε Δευτέρα και Τρίτη συνεχίζουμε να παίζουμε στον Μικρό Κεραμεικό στην Αθήνα. Υπάρχουν προτάσεις από πολλές πόλεις για Σάββατο και Κυριακή, αλλά έχω γυρίσματα για την ταινία του Γιάννη Σμαραγδή «Καποδίστριας».

Τελευταία σας παρουσία στη Θεσσαλονίκη ήταν πριν από 34 χρόνια στο Θέατρο Αθήναιον, sold out για 45 μέρες! Οι απόψεις και η στάση ζωής πληρώνονται τελικά σ’ αυτή τη χώρα. Τα σέβη μου και την αγάπη μου, καρντάσια!

Ο Δολοφόνος είναι... ανάμεσα μας...